Шановні студенти, під час проведення модульної контрольної роботи Ви отримуєте завдання, яке складається з чотирьох рівнів, а саме:
І рівень (початковий)
Цей рівень включає шість тестових запитань, за кожне з яких Ви можете отримати 2 бали і таким чином набрати в сумі 12 балів. Такий результат є задовільним і відповідає оцінці 3 (задовільно) за національною шкалою і Е за шкалою ECTS.
ІІ рівень (середній)
Цей рівень включає одне теоретичне запитання, за яке Ви можете отримати 3 бали і таким чином набрати в сумі 15 балів. Такий результат є добрим і відповідає оцінці 4 (добре) за національною шкалою і С за шкалою ECTS.
ІІІ рівень (достатній)
Цей рівень включає одне теоретичне запитання, за яке Ви можете отримати 2 бали і таким чином набрати в сумі 17 балів. Такий результат є дуже добрим і відповідає оцінці 4 (добре) за національною шкалою і В за шкалою ECTS.
ІV рівень (високий)
Цей рівень включає практичне завдання, за яке Ви можете отримати 3 бали і таким чином набрати в сумі 20 балів. Такий результат є відмінним і відповідає оцінці 5 (відмінно) за національною шкалою і А за шкалою ECTS.
Варіант №1
1. Охарактеризуйте основні системи числення, які використовуються в комп’ютерах. Поясніть, у чому перевага двійкової системи числення перед десятковою при використанні у цифрових колах?
2. Дайте визначення дешифратора. Наведіть умовне графічне позначення, схему і поясніть принцип роботи лінійного дешифратора 2х4.
3. Мінімізуйте за допомогою карт Карно функцію, задану таблицею:
Значення аргументу |
Значення функції F |
||
x1 |
x2 |
x3 |
|
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Варіант №2
1. Подання цілих чисел у мікропроцесорах. Подання чисел у формі з фіксованою комою.
2. Дайте визначення шифратора. Наведіть cхему та умовне графічне позначення. Поясніть логіку роботи шифратора.
3. Перевести число із однієї системи числення в іншу:
а) 1110110101В = ХQ
б) 9357Н = ХВ
в) 379Д = ХQ
Варіант №3
1. Подання чисел у формі з плаваючою комою.
2. Дайте визначення мультиплексора. Наведіть його умовне графічне позначення, схему і поясніть логіку роботи.
3. а) Записати десятковий дріб 0,36610 з точністю 2-8 у двійковій системі числення.
б) Перетворити двійкове число 0,010111012 на десятковий еквівалент.
в) Перетворити двійково-десяткове число 10000000011100102-10 на десятковий еквівалент.
Варіант №4
1. Поясніть, що називається логічним елементом. Наведіть умовне графічне позначення і таблицю істинності логічного елемента АБО та логічного елемента НІ.
2. Дайте визначення демультиплексора. Наведіть його умовне графічне позначення, схему і поясніть логіку роботи.
3. Для запропонованого аналітичного виразу скласти схему цифрового комбінаційного пристрою.
Варіант №5
1. Поясніть, що називається логічним елементом. Наведіть умовне графічне позначення і таблицю істинності логічного елемента І та логічного елемента НІ.
2. Дайте визначення схеми порівняння (компаратора). Наведіть схему порівняння слів з константою і поясніть принцип її роботи.
3. Мінімізуйте за допомогою карт Карно функцію, задану таблицею:
Варіант №6
1. Поясніть, що називається логічним елементом. Наведіть умовне графічне позначення і таблицю істинності логічного елемента І-НІ.
2. Дайте визначення схеми порівняння (компаратора). Наведіть схему порівняння двох слів «на більше» і поясніть принцип її роботи.
3. Запишіть двійкові числа А = 101012 і В = - 010112 у прямому, оберненому і додатковому коді.