Контрольний модуль №1


Критерії оцінювання

Шановні студенти, під час проведення модульної контрольної роботи Ви отримуєте завдання, яке складається з чотирьох рівнів, а саме:

 

І рівень (початковий)

 

Цей рівень включає шість тестових запитань, за кожне з яких Ви можете отримати 2 бали і таким чином набрати в сумі 12 балів. Такий результат є задовільним і відповідає оцінці 3 (задовільно) за національною шкалою і Е за шкалою ECTS.

  

ІІ рівень (середній)  

 

Цей рівень включає одне теоретичне запитання, за яке Ви можете отримати 3 бали і таким чином набрати в сумі 15 балів. Такий результат є добрим і відповідає оцінці 4 (добре) за національною шкалою і С за шкалою ECTS.

 

ІІІ рівень (достатній)   

 

Цей рівень включає одне теоретичне запитання, за яке Ви можете отримати 2 бали і таким чином набрати в сумі 17 балів. Такий результат є дуже добрим і відповідає оцінці 4 (добре) за національною шкалою і В за шкалою ECTS.

 

ІV рівень (високий)  

 

Цей рівень включає практичне завдання, за яке Ви можете отримати 3 бали і таким чином набрати в сумі 20 балів. Такий результат є відмінним і відповідає оцінці 5 (відмінно) за національною шкалою і А за шкалою ECTS. 

І рівень (початковий)


Варіанти до контрольного модуля №1 (II, III, IV рівень)

Варіант №1

 

1. Охарактеризуйте основні системи числення, які використовуються в комп’ютерах. Поясніть, у чому перевага двійкової системи числення перед десятковою при використанні у цифрових колах?

2.     Дайте визначення дешифратора. Наведіть умовне графічне позначення, схему і поясніть принцип роботи лінійного дешифратора 2х4.

3.     Мінімізуйте за допомогою карт Карно функцію, задану таблицею:

 

 

Значення аргументу

Значення

функції F

x1

x2

x3

0

0

0

1

0

0

1

1

0

1

0

0

0

1

1

1

1

0

0

0

1

0

1

1

1

1

0

0

1

1

1

1

Варіант №2

 

1.     Подання цілих чисел у мікропроцесорах. Подання чисел у формі з фіксованою комою.

2. Дайте визначення шифратора. Наведіть cхему та умовне графічне позначення. Поясніть логіку роботи шифратора.

3.  Перевести число із однієї системи числення в іншу:

а) 1110110101В = ХQ

б) 9357Н = ХВ

в) 379Д = ХQ

 

Варіант №3

 

1.     Подання чисел у формі з плаваючою комою.

2.     Дайте визначення мультиплексора. Наведіть його умовне графічне позначення, схему  і поясніть логіку роботи.

3.     а)   Записати десятковий дріб 0,36610 з точністю 2-8 у двійковій системі числення.

б)   Перетворити двійкове число 0,010111012 на десятковий еквівалент.

вПеретворити двійково-десяткове число 10000000011100102-10  на десятковий еквівалент.

Варіант №4

 

1.     Поясніть, що називається логічним елементом. Наведіть умовне графічне позначення і таблицю істинності логічного елемента АБО та логічного елемента НІ.

2.     Дайте визначення демультиплексора. Наведіть його умовне графічне позначення, схему  і поясніть логіку роботи.

3. Для запропонованого аналітичного виразу скласти схему цифрового комбінаційного пристрою.

Варіант №5

 

1.    Поясніть, що називається логічним елементом. Наведіть умовне графічне позначення і таблицю істинності логічного елемента І та логічного елемента НІ.

2.   Дайте визначення схеми порівняння (компаратора). Наведіть схему порівняння слів з константою і поясніть принцип її роботи.

3.    Мінімізуйте за допомогою карт Карно функцію, задану таблицею:

Варіант №6

 

1.   Поясніть, що називається логічним елементом. Наведіть умовне графічне позначення і таблицю істинності логічного елемента І-НІ.

2.   Дайте визначення схеми порівняння (компаратора). Наведіть схему порівняння двох слів «на більше» і поясніть принцип її роботи.

 3.  Запишіть двійкові числа А = 101012 і В = - 010112 у прямому, оберненому і додатковому коді.