Питання до комплексної контрольної роботи (II, III рівень)

 

1.     Наведіть умовне графічне позначення і проаналізуйте логіку роботи RS-тригера в базисі АБО-НІ (наведіть таблицю істинності).

2.     Наведіть умовне графічне позначення і поясніть принцип роботи 8-розрядного паралельного регістра.

3.     Поясніть, що являє собою елемент пам’яті статичного ОЗП?

4.     Поясніть, що таке півсуматор. Наведіть його схему, умовне позначення і таблицю істинності.

5.     Поясніть, що таке тригер. Яка його роль в ЕОМ? Наведіть структурну схему тригера.

6.     Наведіть умовне графічне позначення і поясніть принцип роботи універсального регістра на прикладі мікросхеми К155ИР1.

7.     Поясніть, що таке однорозрядний суматор. Наведіть схему і таблицю істинності однорозрядного двійкового суматора.

8.     Наведіть умовне графічне позначення і проаналізуйте логіку роботи RS-тригера в базисі І-НІ (наведіть таблицю істинності).

9.     Поясніть, що таке регістр. Яка його роль в ЕОМ? Наведіть схему і поясніть принцип роботи паралельного регістра.

10.     Поясніть, що таке багаторозрядний суматор. Наведіть схему суматора для 3-розрядних чисел X(x3, x2, x1) та Y(y3, y2, y1).

11.     Наведіть умовне графічне позначення і проаналізуйте логіку роботи D-тригера (наведіть часові діаграми роботи).

12.     Наведіть схему і поясніть принцип роботи 4-каскадного подільника частоти на Т-тригерах.

13.     Наведіть умовне графічне позначення і проаналізуйте логіку роботи Т-тригера (наведіть часові діаграми роботи).

14.     Наведіть схему і поясніть принцип роботи асинхронного лічильника додавання на JK-тригерах.

15.     Поясніть, що являє собою елемент пам’яті динамічного ОЗП? Наведіть схему.

16.     Наведіть умовне графічне позначення і проаналізуйте логіку роботи JK-тригера (наведіть таблицю істинності).

17.     Поясніть, що таке регістр. Яка його роль в ЕОМ? Наведіть схему і поясніть принцип роботи послідовного регістра.

18.     Наведіть схему і поясніть принцип роботи асинхронного лічильника віднімання на JK-тригерах.

19. Охарактеризуйте основні системи числення, які використовуються в комп’ютерах. Поясніть, у чому перевага двійкової системи числення перед десятковою при використанні у цифрових колах?

20. Дайте визначення дешифратора. Наведіть умовне графічне позначення, схему і поясніть принцип роботи лінійного дешифратора 2х4.

21. Подання цілих чисел у мікропроцесорах. Подання чисел у формі з фіксованою комою.

22. Дайте визначення дешифратора. Наведіть умовне графічне позначення. Поясніть побудову пірамідального дешифратора.

23. Подання чисел у формі з плаваючою комою.

24. Дайте визначення мультиплексора. Наведіть його умовне графічне позначення, схему  і поясніть логіку роботи.

25. Поясніть, що називається логічним елементом. Наведіть умовне графічне позначення і таблицю істинності логічного елемента АБО та логічного елемента НІ.

26. Дайте визначення демультиплексора. Наведіть його умовне графічне позначення, схему  і поясніть логіку роботи.

27.  Поясніть, що називається логічним елементом. Наведіть умовне графічне позначення і таблицю істинності логічного елемента І та логічного елемента НІ.

28. Дайте визначення схеми порівняння (компаратора). Наведіть схему порівняння слів з константою і поясніть принцип її роботи.

29.   Поясніть, що називається логічним елементом. Наведіть умовне графічне позначення і таблицю істинності логічного елемента І-НІ.

 

30.   Дайте визначення схеми порівняння (компаратора). Наведіть схему порівняння двох слів «на більше» і поясніть принцип її роботи.


Задачі до комплексної контрольної роботи (IV рівень)

 

1.     Мінімізуйте за допомогою карт Карно функцію, задану таблицею:

 

 

Значення аргументу

Значення

функції F

x1

x2

x3

0

0

0

0

0

0

1

1

0

1

0

1

0

1

1

1

1

0

0

0

1

0

1

1

1

1

0

0

1

1

1

0

 

2.  Перевести число із однієї системи числення в іншу:

 

          а) FFDDH = ХВ

          б) FFDDH = ХД

          в) 1111010111В = ХQ 

 

3.     а)   Записати десятковий дріб 0,41510 з точністю 2-6 у двійковій системі числення.

б)   Перетворити двійкове число 0,110101012 на десятковий еквівалент.

вПеретворити двійково-десяткове число 10010101011001102-10  на десятковий еквівалент.

     4. Для запропонованого аналітичного виразу скласти схему цифрового комбінаційного              пристрою.

 

 

5.    Мінімізуйте за допомогою карт Карно функцію, задану таблицею:

 

 

6.  Запишіть двійкові числа А = 111012 і В = - 011012 у прямому, оберненому і додатковому коді.